“Voordat ik de foodtruck Mama Mascha begon, werkte ik fulltime bij een bank. Als ik en mijn man uit ons werk kwamen wachtten er thuis twee hongerige kinderen. Na een lange werkdag had ik geen energie meer om hele gerechten in elkaar te draaien, maar je kunt kinderen ook niet iedere dag pannenkoeken voeren. Ik zocht dus snelle en vooral gezonde recepten, zodat mijn kinderen gevarieerd zouden leren eten. En ik merkte ook: als ik met dat gezonde eten een half uur in de keuken bezig was kreeg ik daar weer energie van.
Na mijn carrière in de bankwereld wilde ik graag een eigen bedrijf starten waarin ik creatief en zakelijk werk kon combineren. Omdat ik gelukkig word van lekker en gezond koken én ik daar mijn creativiteit goed in kwijt kan, koos ik voor een foodtruck. Maar dan wel gericht op het bedrijfsleven; ik sta niet op festivals.
Veel van mijn huidige klanten ken ik uit de bankwereld. Het liefst werk ik samen met mijn zakelijke contacten. Dit is dan ook de doelgroep voor mijn kookboek Arbeidsvitaminen geworden. Vooral omdat er ontzettend ongezond gegeten wordt op de werkvloer. Een snelle hap uit de kantine als lunch en elke dag taart of snoep op de afdeling.
Met mijn foodtruck Mama Mascha en Arbeidsvitaminen wil ik mensen binnen en buiten het bedrijfsleven leren dat gezonde gerechten niet veel tijd hoeven te kosten. De lunchgerechten en borrelhapjes uit het boek geven een handvat voor wie gezonder wil eten op kantoor. Veel recepten uit Arbeidsvitaminen kook ik in mijn foodtruck, en tijdens de workshops leer ik de deelnemers deze en andere gezonde gerechten klaarmaken.”
Maar wat is nou eigenlijk het verschil tussen de creatieve wereld en het bankwezen?
(On)gezond eten
Prioriteiten
Creativiteit
Titel
Arbeidsvitaminen – lekker & gezond aan het werk
Website
Foodtruck Mama Masha